woensdag 29 februari 2012

Ontmoeting met Paul Musarella


Ontmoeting met Dr. Paul Musarella (Arts voor bio-identieke hormonen)

"Marja, een dokter wil met je samenwerken!" Zo wekte mijn man me op een mooie ochtend in juli. "Een dokter wil met me samenwerken?", dat was precies hetgeen waar ik al zo lang om had lopen roepen. "Ik heb een arts nodig die me kan helpen de mensen van mijn forum beter te maken". Je hebt geen idee hoeveel ellende er onder de mensen leeft en dan bedoel ik vooral onder vrouwen in de leeftijdscategorie van zo midden veertig tot zestig jaar. Hoe vaak worden die vrouwen niet met een antidepressivum of een verwijzing naar een psycholoog bij de huisarts afgescheept terwijl de oorzaak meestal hormonaal is en heel goed te behandelen is. "Het zit tussen je oren", of  "Je zult er mee moeten leren leven" zijn vaak de opmerkingen die geplaatst worden wanneer de arts met teveel vage klachten geconfronteerd wordt waar hij geen antwoord op heeft:

Gisteren was het dan zover. Een vriendelijke, door zijn vakantie in Zuid Frankrijk (waar hij vandaan komt) gebruinde Paul Musarella stapte uit zijn auto bij ons voor de deur. Gewapend met een prachtig boeket en een extra editie voor mij van een verslag van een conferentie over nutriënten waar hij net geweest was begon hij meteen met een charmant Frans accent vol enthousiasme te vertellen. Het voelde meteen heel erg goed en naarmate ons gesprek vorderde werd dat gevoel alleen maar beter.
Paul vertelde dat hij in zijn leven een periode van hevige stress doorgemaakt had waardoor zijn bijnieren totaal uitgeput raakten en ook zijn schildklier niet meer goed presteerde. Daardoor kwam hij op het spoor van de bio-identieke hormonen. Hij heeft een opleiding gevolgd bij Thierry Hertoghe, de autoriteit op het gebied van de bio-identieke hormonen in Europa en in de wereld. Paul is orthomoleculair arts en het op niveau brengen van de nutriënten in het menselijk lichaam is een essentieel deel van het herstellen van de hormonale balans. Ook een gezonde leefstijl is een deel van de totaalaanpak van de problemen waarmee mensen bij Paul Musarella komen.
Het belang van voldoende jodium is bij Paul een bekend onderwerp. Hij is dan ook niet bang om voldoende jodium te geven daar waar dat noodzakelijk is.
Dr. Paul Musarella is een leergierig man met vele connecties onder artsen, therapeuten, apothekers enz. Hij heeft diverse opleidingen gedaan in het buitenland en blijft de ontwikkelingen op zijn vakgebied op de voet volgen.
Hij heeft intussen 14 boeken geschreven waarvan het laatste boek "Eeuwige Jeugd: droom of werkelijkheid" het laatste is. Dit boek is zeer de moeite waard om te lezen wanneer je denkt dat hormonen wel eens de oorzaak zouden kunnen zijn van je problemen. Het leest erg gemakkelijk, ook wanneer je nog geen enkel benul hebt van de materie.
Wanneer je een afspraak wilt maken bij Dr. Musarella en je geeft de code 555 door dan krijg je het boek van Paul gratis. Het telefoonnummer van de praktijk is 030-6992800.

We hebben vier uur lang met Dr. Musarella gepraat over van alles en nog wat en nog was er geen eind in zicht. Paul moest helaas weer terug naar zijn gezin en wij kijken terug op een fijne ontmoeting met een arts die met een heel warm en meevoelend hart alles op alles zal zetten om zijn patiënten het beste te geven van wat hij te bieden heeft.

Een droom van mij is werkelijkheid geworden en deze werkelijkheid is tevens de kroon op mijn werk van de afgelopen jaren om de bio-identieke hormonen bekendheid te geven in Nederland!
Lees ook mijn verhaal:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten